Volgers

translate

dinsdag 26 oktober 2010

Creatief met kleding

Hoi allemaal

Vandaag ben ik weer even lekker bezig geweest en ik moet zeggen na een tijdje even wat minder gedaan te hebben was dit toch wel weer fijn.
Ik heb vandaag baby/kinderkleertjes bewerkt met textielverf, en natuurlijk met behulp van de cricut en de cardridge create a critter.

Aangezien mijn schoonzusje in januari een 2e kindje verwacht en de eerste dan natuurlijk ook wel trots zal zijn, hij is 2,5 tegen die tijd ben ik begonnen met een shirtje voor hem.
Nu moet ik zeggen dat dit pas de achterkant is hoor, de voorkant moet ik nog doen.





Het zal nog wel even duren hoor voordat ie deze krijgt want het is nog lang niet zover.

Ook ben ik voor het aanstaande kleintje ( hihi ik hou jullie in spanning) 2 rompertjes bewerkt
en dit zijn ze geworden.

Met kikker.

En de ander is bewerkt met het aapje van create a critter


Het is toch wel een hele leuke cardridge hoor!!
Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, je moet vooral eerst aan freezerpaper zien te komen,
deze snij je uit met de cricut.
Let wel op, de glimmende kant mag niet op het plakkende gedeelte hoor.
Anders gaat je lijm eraan.
Vervolgens als het uitgesneden is, doe je het met de strijkijzer even bestrijken ( deze keer wel de glimmende kant naar beneden anders blijft het niet plakken op de stof) en dan met textielverf bewerken.
Aangezien bij create a critter veel lagen zijn, moet het steeds eerst wel drogen en dat duurt het langst dus zorg dat je tijd genoeg hebt.
Pas als de eerste laag droog is kun je de 2e laag aanbrengen.
Ik heb eerst geprobeerd om zo de 2e laag erop te doen maar dan komt de andere kleur er teveel door.
Doe je eerst fixeren met het strijkijzer en dan de 2e laag blijft je freezerpaper iets minder goed plakken dus goed opletten.

Dit was in grote lijnen even hoe ik het gedaan heb, als je vragen hebt kun je ze altijd stellen.
groetjes Crealautje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten